Druk wielkoformatowy

Druk wielkoformatowy to jedna z najbardziej popularnych i najskuteczniejszych form reklamy. Druk wielkoformatowy wykonujemy przy użyciu maszyn solwentowych. Cały proces rozpoczyna się od przygotowania projektu graficznego. Oczywiście, druk wielkoformatowy realizujemy również z plików graficznych dostarczonych przez Klientów. Kolejnym etapem jest wybór podłoża w zależności od potrzeb klienta. Przy druku wielkoformatowym mamy do dyspozycji bardzo duży wachlarz dostępnych mediów, na których możemy wykonać wydruki np. folia samoprzylepna, folia one way vision, backlight, papier, PCV i wiele innych. Po wykonaniu wydruku pozostaje wykończenie pracy, czyli przycięcie do zamówionego rozmiaru, zalaminowanie wydruku, czy też obróbka banerów reklamowych. Druk wielkoformatowy wykorzystywany jest również do wykonywania różnego rodzaju systemów wystawienniczych takich jak: systemy Roll Up, ścianki reklamowe, stoiska promocyjne oraz wiele innych. Kolejną bardzo popularną i efektywną metodą wykorzystania druku wielkoformatowego jest reklama na pojazdach.

Druk wielkoformatowy – o czym warto pamiętać?

Jak doskonale wiemy, reklama zewnętrzna w formie banerów, billboardów, czy też plakatów jest bardzo skuteczna. Szczególnie ta, która uwzględnia wielkoformatowy druk i duże powierzchnie ma szansę na duży zasięg odbioru, a co za tym idzie, pozytywne skutki oddziaływania na potencjalnego kupującego. Aby jednak osiągnąć sukces, należy postawić na dobrej jakości druk wielkoformatowy Warszawa który oferuje, ponieważ jest to najlepsza droga ku temu, by osiągnąć sukces. Przy drukowaniu reklamy bowiem, liczy się każdy detal – choćby kolorystyczny. Oto więc kilka podstawowych informacji na temat wielkoformatowego druku oraz tego, w jaki sposób tworzy się takie materiały reklamowe, które później trafiają na ulice naszych miast. Warto się z nimi zapoznać z czystej ciekawości, ale także (a może przede wszystkim) w sytuacji, gdy sami chcemy zlecić wykonanie druku plakatu.

Przygotowanie reklamy do druku

Jedną z najważniejszych kwestii, jak chodzi o druk wielkoformatowy, a także druk materiałów reklamowych każdego typu, jest przygotowanie odpowiedniego projektu. Chodzi tutaj zarówno o jego układ graficzny, czy też funkcjonalność, jak i o kwestie techniczne. Te pierwsze, związane przede wszystkim z działaniem na polu kreacji zostawimy dziś na boku, ponieważ nie one są tematem naszych rozważań. Zdecydowanie ważniejsze jest stwierdzenie, iż druk wielkoformatowy Warszawa, a także inne miasta który promują, musi być poprzedzony przygotowaniem projektu przez grafika, który zna podstawy związane choćby i z DTP. A związane jest to choćby i z dobraniem odpowiedniej palety i nasycenia kolorów – muszą być one, mówiąc w dużym uproszczeniu, znacznie bardziej nasycone, niż w przypadku tego, co pokazywane jest na ekranie komputera. A to dlatego, że druk zazwyczaj stosuje mniej nasycone barwy i do uzyskania mocnego efektu, który wszak w warunkach oświetlenia dziennego jest potrzebny, potrzeba znacznie intensywniejszych ustawień. Należy również zadbać o odpowiedni balans między kolorami i zastanowić się nad tym, jak będą one się prezentować w warunkach naturalnych, które uwzględniają nie tylko słoneczne dni, ale także te pochmurne. Należy więc bezwzględnie przemyśleć te wszystkie techniczne detale i przygotować obraz do druku najlepiej, jak się da. Warto również pamiętać, że przydać się może wydruk próbny – szczególnie w przypadku billboardów, które mają się znaleźć w wielu miejscach. Zamówmy w drukarni jeden, sprawdźmy, czy kolory dobrze wyglądają, dokonajmy ewentualnych korekt i dopiero podejmujmy dalsze działania w tym zakresie.

Druk reklam outdoorowych

Kiedy już materiał do druku wielkoformatowego jest przygotowany odpowiednio, należy przystąpić do jego przygotowania w praktyce. Chodzi tutaj po prostu o druk. Oczywiście, w przypadku takich prac, jak druk wielkoformatowy Warszawa który przeprowadza, a także wydruków tego typu w innych miastach kraju i świata, należy mieć świadomość, że nie są one drukowane w jednym kawałku, ponieważ byłoby to mało pragmatyczne. Zazwyczaj drukuje się elementy billboardów w kilku kawałkach na elastycznym materiale, który można potem swobodnie przywiesić do tablicy i przykleić równo. Jeśli zaś chodzi o banery reklamowe, to w tym przypadku stawia się zazwyczaj przede wszystkim na jeden arkusz druku, jednak stosuje się do tego zupełnie inny typ drukarek. Odpowiedni dobór techniki druku oraz materiałów jest tutaj kluczowych, dlatego też, z całą pewnością postawić warto na dobrą drukarnię, która swoją pracę w tym zakresie wykona w pełni świadomie i dbając o wysoką jakość. Jeśli jednak wybierzemy taką firmę oferującą druk wielkoformatowy Warszawa którą gości, która jest rekomendowana przez wielu, nie powinniśmy mieć problemu z uzyskaniem dobrej ceny i jakości.

Ile kosztuje druk wielkoformatowy?

Warto, na koniec, zadać sobie także pytanie o koszty związane z samym wydrukiem (bez opłat za powierzchnię reklamową). Oczywiście, są one bardzo zróżnicowane i zależą od bardzo wielu czynników. Jak to w świecie marketingu i sprzedaży, im więcej kupimy, na tym niższą cenę możemy liczyć. Koszt jednak uzależniony jest w przypadku druku wielkoformatowego także od innych czynników – ot, takich, jak na przykład materiał, który jest zadrukowany, typ oraz powierzchnia reklamy zewnętrznej, czy też procent zadrukowania powierzchni. Należy się z całą pewnością więc przygotować na negocjacje i przejrzeć cenniki firm oferujących druk wielkoformatowy, a na pewno będzie łatwiej ustalić zadowalające dla obu stron warunki. Nie skupiajmy się jednak przede wszystkim na ofertach, które są najniższe cenowo. Sprawdźmy także proponowaną jakość, czy też czas realizacji, który w przypadku produktów reklamowych liczy się w bardzo dużym stopniu.

Jak więc widać, przy wybieraniu partnera, który wykona dla nas druk wielkoformatowy, liczy się bardzo wiele czynników. Zanim więc wybierzemy najlepszą dla siebie opcję, powinniśmy pogłębić swoją wiedzę w tym temacie i sprawdzić kilka dostępnych opcji, ponieważ tylko w ten sposób będziemy w stanie osiągnąć pełen sukces i być zadowolonymi z efektów reklamowych banera, czy też billboardu.